неділя, 17 березня 2019 р.

Тематика учнівських дослідницьких проектів

Платформи соціальних медіа розширили коло голосів,
що реагують на рухи соціальної справедливості, значно вплинувши
на громадські розмови про важливі питання соціальної справедливості.
Вам треба самостійно дослідити сучасні тенденції розвитку онлайн-ЗМІ і
визначити своє відношення до них.

Пропоную вам використати метод збирання інформації та його контент-аналіз,  це особливо ефективно в соціальних медіа та дозволить вам серед різноманіття створюваного користувачами контенту обирати відповідні приклади та контрприклади для моделювання та формування певної точки зору на роботу онлайн-журналістів, на формування позитивної суспільної думки.


Ціль проектів.
Ø Запропонувати учням такі способи  поведінки, які допомагають стати відповідальними, критичними, глобальними громадянами в мережі пов'язаного світу, в якому ми живемо.
Ø Створити при цьому змішані можливості навчання для набуття навичок цифрової та медіа грамотності для захисту демократії та спільних цінностей.

Ø Використати вільний час учнів для створення он-лай-нових місцевих цифрових медіа та навчальних лабораторій на основі синергії, які будуть використовувати зацікавлені сторони.

Мобільні платформи перемагають видавців поліграфічних видань. Проблема традиційних видань полягає в тому, що вони не знають своєї аудиторії – вони бачать своїх читачів як недиференційовану масу людей. Іноді видавці знають, скільки людей їх читає, але майже не розуміють – хто саме ці люди. Інакше відбувається з Facebook, Twitter, Google та іншими технологічними компаніями, які пов’язані з контент-бізнесом. Їх алгоритми пошуку релевантності для читача контенту більш просунутий, що надає їм значних переваг.

Тема дослідницького проекту:  «Аналіз впливів хеш-тегів на громадську думку»
Ø  Поняття хеш-тегу в соціальній мережі;
Ø  Способи класифікації хеш-тегів в соціальній мережі;
Ø  Види контенту хеш-тегів в соціальній мережі;
Ø  Види взаємозв’язків  хеш-тегів в соціальній  мережі.
Ø  Стратегія просування  хеш-тегів в соціальній  мережі;
Ø  Аналіз результативності  формування громадської думки;
Ø  Способи оптимізації контенту хеш-тегів.

Тема дослідницького проекту:  «Аналіз впливів освітніх блогів  на громадянську освіту»
Ø  Поняття освітнього блогу  в  мережі;
Ø  Способи класифікації освітніх блогів в  мережі;
Ø  Види контенту освітніх блогів  в  мережі;
Ø  Види взаємозв’язків  блогів в  мережі.
Ø  Стратегія просування  блогів в соціальних  мережах;
Ø  Аналіз результативності  формування громадянської освіти;
Ø  Способи оптимізації контенту блогів.


 Тема дослідницького проекту:  «Аналіз впливів персональних Ютуб-каналів  на громадянську освіту»
Ø  Поняття персонального Ютуб-каналу  в  мережі;
Ø  Способи класифікації персональних Ютуб-каналів  в  мережі;
Ø  Види контенту персональних Ютуб-каналів  в  мережі;
Ø  Види взаємозв’язків  персональних Ютуб-каналів  в  мережі.
Ø  Стратегія просування  персональних Ютуб-каналів  в соціальних  мережах;
Ø  Аналіз результативності  формування громадянської освіти;
Ø  Способи оптимізації контенту персональних Ютуб-каналів .

 Тема дослідницького проекту:  «Аналіз впливів персональних Гугл-форм  на громадянську думку»
Ø  Поняття персональних Гугл-форм  в  мережі;
Ø  Способи класифікації персональних Гугл-форм  в  мережі;
Ø  Види контенту персональних Гугл-форм  в  мережі;
Ø  Види взаємозв’язків  персональних Гугл-форм  в  мережі.
Ø  Стратегія просування  персональних Гугл-форм  в соціальних  мережах;
Ø  Аналіз результативності  формування громадянської  думки;
Ø  Способи оптимізації контенту персональних Гугл-форм.


 Тема дослідницького проекту:  «Аналіз впливів  фейків та заяв-фальшивок від просунутих шахраїв  на громадянську думку»
Ø  Поняття критерій достовірності фейку  в  мережі;
Ø  Способи класифікації критеріїв достовірності фейків   в  мережі;
Ø  Види контенту персональних фейків  в  мережі;
Ø  Види взаємозв’язків  між фейками   в  мережі.
Ø  Стратегія просування  заяв та фейків   в соціальних  мережах;
Ø  Аналіз результативності  формування громадянської  думки;
Ø  Способи оптимізації контенту персональних фейків.




Проблематика досліджень та поради юним дослідникам:
 1)Розвиток соціальних медіа щороку набуває подальшого прискорення та охоплює все більшу аудиторію, як за кількістю читачів, так і за віковою та географічною ознаками. У ваших дослідженнях  має бути установлено особливості соціальних медіа, загальні характеристики аудиторії, напрямки розвитку за останні шість років (2013–2019 рр.). Враховуючи швидкі зміни в досліджуваному сегменті ЗМІ, важливо прослідкувати і встановити та відстежити нові закономірності в інформаційних процесах.

2)Починаючи з революційних подій кінця 2013 – початку 2014 рр. істотно виросла роль мережевих ресурсів, які дозволяють користувачам поширювати власний контент, помітно збільшилися темпи зростання української аудиторії соціальної мережі Facebook та інших. Саме нові можливості інформаційного простору в області медіа ресурсів останні два роки дали можливість реалізувати такий важливий інструмент громадянської журналістики (citizen journalism), як контроль влади, формування громадської думки, громадянська освіта та інше.

3)Нове явище  в  Україні «Вулична журналістика» дозволила оперативно реагувати та миттєво поширювати інформацію щодо недемократичних, непрозорих дій державних чиновників, зосередити увагу на цілій низці резонансних подій. Це примусило державні інститути адекватно реагувати та вживати необхідних заходів для виправлення ситуації.

4)Особливу увагу приділіть мобільним платформам, які в наш час швидко розвиваються та дозволяють залучити цільових користувачів безпосередньо до процесу створення та поширення інформації в мережі.

5) Медіапростір  дозволяє точніше прогнозувати розвиток українських мережевих ЗМІ, залучати сучасні технології обробки та поширення контенту, аналізу цільової аудиторії, доповненої реальності, що має вплив на аудиторії, способів формування і реалізації інформації та опановувати нові методи протидії інформаційній агресії.

6) У минулому поширення преси було прив’язане до місця проживання. Розповсюдження газет безпосередньо залежало від того, в які місцевості та наскільки швидко доїжджає вантажівка, що розвозить пресу. З появою Всесвітньої павутини відстань між редакцію та читачем вже не має значення. Цифрова епоха диктує абсолютно нові правила і безжально вбиває тих, хто їх ігнорує. Першими цим серйозно перейнялися в «New York Times»: видання витратило шість місяців, щоб знайти відповідь на питання: як не відставати від вимог часу, модернізувати свої сервіси і почати заробляти в онлайні.

7) Мультиплатформенну мобільну журналістику не можна ототожнювати  тільки з використанням цифрових технологій. Ідеться насамперед про ідею створення контенту протягом усього дня. Це найкраща тактика виживання для онлайн-ЗМІ сьогодні, їх ключ до стабільності. Крім того, така онлайн-журналістика полягає не в тому, аби просто зливати свій матеріал у мережу, а щоб пристосовувати його до всіх платформ та просувати далі.

8)Виробничий процес у багатоплатформній журналістиці складається з кількох етапів: написання власної точки зору на оригінальні події, враження від розуміння нової історії, яку можна розповісти аудиторії; використання соціальних медіа для дослідження, повідомлення і просування своєї роботи; публікація оригінальної історії на основній платформі; поширення (cross-post) та просування (cross-promote) на всіх платформах, кожна з яких висвітлює певну специфіку матеріалу, що притаманна лише цій конкретній платформі. Наприклад, шведський таблоїд «Aftonbladet» має щотижневу аудиторію близько 5 млн читачів. Жодне традиційне поліграфічне видання, навіть у часи свого розквіту, не наближалося до подібних показників.

9)На думку Вінса Гонсалеса, у майбутній журналістиці найбільшу роль відіграватимуть мережеві технології, що здатні забезпечити онлайн-трансляцію з місця події за рахунок поширення текстової чи відеоінформації. Прикладом таких соціальних медіа є Twitter, Bambuser, Periscope.

10) Соціокомунікативне середивище  через твіт:
 – Класичний твіт, обмежений 140 символами, має таку структуру:
- заголовок (до 50 знаків);
- by @author (інструмент Twitter);
- посилання;
- via @domain (інструмент Twitter);
- #hashtag1 #hashtag2;
 - зображення.

11) Для успішного просування матеріалу необхідно пам’ятати, що контент, який поширюється в соціальних медіа, це не оголошення;
 кожне повідомлення за рахунок гіперпосилань має подавати повноцінну історію питання зі своїм початком і кінцем (формула «перевернутої піраміди» – від головного до другорядного – тут не працює), візуалізація надзвичайно важлива.
 Для успішного просування свого матеріалу у всесвітній павутині, необхідно використовувати: а) користувацький контент, тому що він: дешевий; довіра до нього більша, ніж до офіційних джерел; існує в реальному часі (real-time);
може використовуватися для спеціальних проектів. Важливо пам’ятати про обов’язкову верифікацію під власну точку зору та власне відношення до  інформації.
б) гіфки (Giffs) – невеликі зображення з можливістю анімації та звуковим супроводженням, тому що: легко поширюються; візуальні; зі звуком і без нього; серйозні та несерйозні.
в) відео, тому що: відеофакти викликають більшу довіру, ніж текст або аудіо, але відео не буде хорошим, якщо в ньому поганий звук; у соціальних медіа краще розміщувати ролики довжиною не більше 90 секунд; сучасні гаджети дозволяють легко створювати підкасти; відеоряд надає можливість передати історію проблеми.

12) Розвиток соціальних медіа безпосередньо пов’язаний з еволюцією мобільних гаджетів, які зумовили появу «мобільної» журналістики за рахунок таких можливостей:
- миттєвого поширення фотоматеріалів;
- миттєвого поширення відеоматеріалів;
- миттєвого поширення текстів;
- миттєвого забезпечення доступу до контексту, який створюють інші користувачі;
 - поширення знань і технологій у соціальних медіа, використання з освітньою метою.

13)Поряд із якісними показниками вашого дослідження доцільно розглянути також кількісні показники української аудиторії. Наприклад, сформуйте статистику подальшого зростання  аудиторії  блогерів, як відбувається насамперед за рахунок слухачів радіо та читачів паперової преси.  Це дозволить  вам у цифровому вимірі підтвердити зазначені вище тенденції розвитку блогосфери. Для цього  проведіть опитування методом онлайн-анкетування серед цільової аудиторії. Та проаналізуйте похибки опитування.

14)Зазначайте джерела інформації в вигляді бази даних дослідження, які допомагають вам формулювати тренди та тенденції в області дослідження.


https://inf10klas.blogspot.com/2019/04/blog-post_11.html



Довідник

Елементи та способи  гібридної інформаційні війни

1)Підбір сумнівних фактів-фейків  приватним мовником для просування  окремих осіб та суспільних процесів, - про що невідомо громадськості, - наприклад, інформаційна технологія звинувачення (або  замовчування  провалу), минула  причетність до кримінальних злочинів відомих публічних осіб  та  пересічних  заможних персон.
2)Контекстна реклама оприлюднених в медіа "чорних" списків та "чорних" сценаріїв-санкцій  – це інформаційний бруд в медіа, він трактується як психологічна  фішка впливу на свідомість споживача , без погодження з судовими вироками та самими публічними особами.
3)Інформаційна закладка  під час трансляції реального протесту-акції  – це кодування споживача з покроковою психокорекцією на його перше емоційне враження подією з реакцією  активних  учасників на явну  ваду  учасників чи громадський провал.
4)Інформаційний прихований наклеп на публічну особу –  це  анекдоти,  чутки, надумані думки, розвідки від балакучих бабульок та бомжів під житловим будинком, або численні дописи ботів у мережах.
5)Інформаційне полювання на публічну особу – це технологічне маніпулювання  фактами із реального життя, чутками, популістами з пропагандою в суспільному ефірі.
6)Інформаційна бомба – це  відволікання уваги на негативні події, провали, підозри через перехоплення інформаційної  уваги на іншу позитивну подію.
7)Інформаційна маніпуляція  фактажем  – це  технологічний  дизайн демонстрації віртуальних фактів (дописів у мережах) або  ІТ-нашестя на гуманітарний онлайн-простір на подію.
8)Інформаційна компанія  – це метод  неперервної  комунікації  медіа з  громадянським суспільством для керування громадянською свідомістю,  суспільною мораллю  за допомогою  цькування  в ефірі одне одним противників,  за допомогою ток-шоу, або демонтсрації злочинів, брехні, або приховуванням професійного та експертного аналізу  правдивої події.
9)Чим брутальніша  інформаційна закладка-брехня, тим краще в неї вірять люди.  Інформаційне наповнення ганьбою  публічної особи у спосіб  прихованої зради. Недоведена правда – впадає у вічі, це суперечка між  експертними оцінками та представниками різних точок зору.
10)Інформаційний "страх" у новинах, тобто інформаційний потік про  самогубства, випадкові смерті, злочини, епідемії, катастрофи, аварії, теракти, трагедії, вбивства, душогубства.
11)Інформаційне доповнення теми мерзотними подіями  та неточними  фактами та даними.
12)Інформаційна відповідь на теракт, як сигнал про існування протилежної  сили.
13)Інформаційні  розбори  провалів та фейкових штормів в медіа     в гібридних війнах, які не виправдали себе.
14)Інформаційне приховування  негативних реальних  фактів через підроблені рейтинги.
15)Інформаційне презирство  і помилки  у неточних фактах, замовчування і відсутність проблематики процесів.
16)Інформаційне оточення  публічної особи - це основа правдивих фактів  для аналізу або осуду.
17)Риторичні запитання до споживачів інформації, котрі мають сумнів  про істинність, чи хибність події або факту.
18)Інформаційні матеріали для оприлюднення або  вкидання негативу про публічну особу.
19)Інформаційний запит на білу та чорну правду  заради перемоги.
20)Інформаційний міна – це задум на подальше спрацювання неоднозначного виклику на гуманітарну неоднозначність події.
21)Інформаційне вимазування репутації  з підбором фактів
22)Інформаційний ряд про подію, стьоб, спеціально  продумана провокація  як ток-шоу.
23)Інформаційний простір – це   режимна  дійсність медіа  мовників, яка впливає на споживачів інформації.
24)Інформаційна навала, інформаційні  зливи, заяви про незгоду з іншою думкою.
25)Інформаційний постріл в політичну еліту та втручання через моніторинг громадської думки.
26)Інформаційні противаги у контексті інформаційної боротьби.
27)Емоційні властивості інформаційної атаки  або прихована  медіа-тиша на приватні думки, вподобання.
28)Інформаційний фронт – це  множина медіа-уражень за допомогою мемів, ІТ-фішок, піар-драм  у соціальних мережах.
29)Інформаційне напруження – це важка інформаційна залежність споживачів  від будь-яких медійних продуктів.
30)Інформаційні загрози, ненависть , гумор,  сатира на репутацію публічної  особи  або нездоровий  інтерес до публічної особи, високий емоційний  градус в експертному середовищі або розкол між прихильниками та противниками.
31) Інформаційні лекала шельмування осіб, що мають іншу точку зору,   і шельмування особи ботами.
32)Якість потоку інформаційних обманів  та миттєва  відсіч на ксенофобію расизм, геноцид, синдикалізм.
33)Діапазон поширення характерних фейків  в соціальних мережах та медіа.
34)Масштаб інформаційної діяльності з  джерелами інформаційного потоку та забезпечення
35)Спецоперації інформаційні. Інформаційна динаміка. Ситуативні  вкидання  - це проблема аналізу інфо-феноменів та їх  джерел.   Активне критичне сприйняття споживачами медіа- інформації.
36)Інформаційні форуми заради уточнення змісту феномену,  розширення контенту, передбачень та прогнозів подій та процесів.
37)Інформаційні роз’яснення, реакції , суперечки, протести, дебати заради інформаційної безпеки.
38)Інформаційна координація ефіру як м’яка сила впливу на  громадську думку.
39)Інформаційна агресія на жертву та його емоційне відчуження у споживачів.
40)Інформаційний моніторинг  публічного  досвіду на реакцію виборців через волонтерів опитування  та їх супровід персональними каналами.
41)Приватні медіа та внутрішня інформаційна політика на втручання зовні.
42)Інформаційна онлайн-трансляції  протидія на інформаційні вкидання «чорнухи»
43)Інформаційна модерація  медіа – це  ефективна інформаційна операція   на звинувачення  когось.
44)Ментальні інвазії та інформаційний супровід  медіа-марафонів з приводу масових подій, громадянських процесів.
45)Інформаційна вразливість – це ведення людини на інформаційні реалії,  фейки, замовчування, вигадки, фантастичні історії.
46)Інформаційна прозорість  передач  суспільних медіа - це відношення експертів на зворотні  реакції-спотворення  та відверті сподівання споживачів інформації.
47)Релігійні аспекти впливів на суспільну свідомість та переконання.
48)Інформаційна зухвалість  під час комунікацій -  це ціннісне відношення диктора до реалій.





Додаткові завдання для учасників дослідження.
Підготувати доповіді з наступних тем:
  • Синектика
  • Метод контрольних запитань
  • Метод фокальних об'єктів
  • Морфологічний аналіз
  • Метод випадковостей
  • Функціонально-вартісний аналіз
  • Алгоритм розв’язку винахідницьких задач
Необхідно висвітлити наступні питання:
В чому полягає суть методу?
Хто автор?
Пояснити методику проведення методу?

Допоміжні завдання для учасників дослідження.
Підготувати доповіді з наступних тем:

Немає коментарів:

Дописати коментар