29.11.2021-05.12.2021
Тема:Системи лінійних рівнянь в MS Excel
Практична частина
22.11.2021-28.11.2021
Тема: Обробка та візуалізація статистичних даних засобами табличного
процесора MS Excel
Теоретична частина
Інструменти
для об’єктів табличного процесора МS Excel:
А)орієнтація
символів |
В)умовне
форматування |
Д)Виділити
стовпчик |
Б)вирівнювання
по висоті |
Г)розумна
таблиця |
Е)Виділити
рядок |
Є)вирівнювання
по ширині |
Ж)Вставити
формула |
З)діапазон
комірок |
І)залежні
комірки |
К)заголовок
таблиці |
Й)заливка
комірки |
О)впливові
комірки |
Л)заголовок
стовбців |
М)межі
комірки |
Т)
захист комірки |
О)стиль
комірки |
П)приховані
комірки |
Р)приховані
рядки |
С)приховані
стовпці |
Т)комірка
з спливаючим списком |
У)правило
формату |
Х)стиль
таблиці |
Ф)об'єднані
комірки |
Ш)аркуш |
Щ)ярлик
акруша |
Ю)формат
числа в комірці |
Є
перелік таких об’єктів: «Текст в клітинці», «Число в клітинці», «Рядок таблиці»,
«Стовпчик таблиці» табличного процесора
МS Excel. Як змінити такі властивості:
1)назва
шрифту; 2)розмір шрифту; 3)накреслення шрифту; 4)вирівнювання; 5)колір
виділення тексту; 6) перенесення тексту у клітинці?
Практичне завдання для виконання деякими учнями:
1. Для відомих об’єктів
налаштувати параметр, знайшовши відповідний інструмент в табличному процесорі MS Excel. Гарячими клавішами скопіювати і вставити три рази цей об’єкт в комірки з довільними адресами
і назвати ці адреси.
2. Для відомих об’єктів змінити
його параметри(властивості) та відповідні значення параметрів(властивостей) за допомогою
інструментів.
3. Для відомих об’єктів знайти
вкладку інтерфейсу MS програми, в якій розміщено інструменти для зміни його параметрів.
4. Згрупувати ці об’єкти за критеріями: 1)об’єкти, що містять в собі комірку;
2)об’єкти, що не містять в собі комірку;
3) об’єкти, які не відповідають критеріям 2 та 1.
Практична частина
Результати виконаної практичної
частини надіслати
на електронну адресу: vinnser@gmail.com
15.11.2021-21.11.2021
Тема: Розв'язання компетентнісних завдань із
різних предметних галузей засобами MS
Excel.
Вид роботи: практична робота у MS Excel.
Теоретична робота.
Знайти відповіді на контрольні
запитання з
теми «Табличний процесор MS Excel»
1. Як змінити розмір
шрифту тексту в клітинці таблиці MS Excel?
2. Як змінити назву шрифту тексту
в клітинці таблиці MS
Excel?
3. Як змінити колір
шрифту тексту в клітинці таблиці MS Excel?
4. Як задати сині межі таблиці,
розміром 3х4, в MS Excel?
5. Як задати геометричну фігуру
в клітинці таблиці MS Excel?
6. Як задати гіперпосилання
в клітинці таблиці MS
Excel?
7. Як задати вертикальний запис
слів в клітинці таблиці MS
Excel?
8. Як задати об’єднання декількох
клітинок в одну клітинку таблиці MS Excel?
9. Як знайти символи для набору,
якщо їх не має на клавіатурі в MS Excel?
10. Як знайти властивості
зображення в MS Excel?
11. Як знайти усі властивості
діаграм в MS Excel?
12. Як знайти параметри формули,
що є в клітинці таблиці MS
Excel?
Практична частина.
Задача на розчин води та солі.
Спочатку у діжці є b кг чистої води. У цій діжці розвели а кг солі, якщо 0<a<0,5b. Тепер у діжці розчин солі, що має концетрацію 100а/(а+b)%. Скільки ще треба додати солі, аби відсоток солі у розчині збільшився на n %, якщо 0<n<100-a? Створити електронну таблицю для автоматичного обчислення значень x - маси солі, яку треба додати до розчину, для довільних значень a, b, n%?
Завдання 2. Виконати розрахунки в електронних таблицях MS Excel для даної задачі.
Задача на змішування двох розчинів
Дано дві повні діжки спирту і одна порожня діжка. Відомо, що у першій діжці розчин води і чистого спирту становить міцність k %, у другій діжці розчин води і чистого спирту становить міцність m%. Треба отримати у третій діжці розчин води і чистого спирту, що становить міцність n%, якщо k<n<m. Якими частинами треба змішувати два розчини, щоб отримати потрібну міцність розчину? Створити електронну таблицю для автоматичного обчислення частини першого розчину, та частини другого розчину, яку треба поєднати в новий розчин, для довільних значень k, n, m %?
Завдання 3. Самостійно виконати розрахунки в електронних таблицях MS Excel для даної задачі.
Задача на середню швидкість.
Автобус рухався із заходу на схід деяку відстань зі постійною швидкість v1 км/год, а потім рухався зі сходу на захід таку ж відстань з постійною швідкістю v2 км/год. Знайти середню швидкість руху автобуса в обох напрямах. Самостійно створити електронну таблицю для автоматичного обчислення середньої швидкості автобуса для адекватних значень v1 та v2, якщо величина середньої швидкості дорівнює
vсер=2* v1* v2/( v1+ v2).
Скористатися функцією випадкових чисел, для створення значень змінних величин v1 та v2.
Завдання 4. Самостійно виконати розрахунки в електронних таблицях MS Excel для даної задачі.
Задача на взаємодію тіл.
Хлопчик масою mхлоп кг підплив до берега озера на плоту, маса якого mплот кг. Потім хлопчик зістрибнув з нерухомого плота на берег, при цьому плот отримав швидкість vплот км/год. Знайти швидкість хлопчика vхлоп.
Самостійно створити електронну таблицю для автоматичного обчислення середньої швидкості автобуса для адекватних значень vплот , mхлоп, mплот, якщо величина швидкості дорівнює
vхлоп= mплот* vплот/mхлоп.
Скористатися функцією випадкових чисел, для створення значень змінних величин vплот , mхлоп, mплот.
Крута задача фермера
в MS Excel
Завдання 4. Площа
пасовища дорінює S кв.м. На початку травня кількість трави на цьому пасовищі
дорівнює Р кг. Щодня на кожний квадратний метр пасовища кількість трави
збільшується на n кг. У середньому одна корова за один день з'їдає k кг трави.
У фермера в наявності m корів. На скількох квадратних метрах пасовища S треба
випасати усіх корів, щоб трави вистачило на t днів.
A.Засобами табличного процесора створити
таблицю 1 на Аркуш1 для обчислення площі пасовища за даною формулою: S=(
t*k*m-p)/(t*n). За даними таблиці 3 виконайте
доцільну діаграму( поверхневу)
B. Засобами табличного процесора створити
таблицю 2 на Аркуш2 для обчислення кількості днів для випасу корів
за даною формулою: t = p/(m*k-s*n). За даними таблиці 2 виконайте доцільну
діаграму( поверхневу)
C.Засобами табличного процесора створити
таблицю 3 на Аркуш3 для
обчислення кількості корів для даного пасовища за даною формулою: m=(
t*n*s+p)/(t*k). За даними таблиці 3 виконайте доцільну
діаграму( поверхневу)
Друга крута задача фермера в MS Excel
Завдання 5. Перший фермер
пропонує другому фермеру: "Продай мені n cвоїх вівців, тоді у нас
буде порівну вівців". А другий фермер йому відповідає: "Краще ти мені
продай n своїх вівців, тоді у мене буде в k разів більше вівців."
Скільки вівців було у кожного фермера?
A.Засобами табличного процесора створити
таблицю 4 на Аркуш4 для обчислення кількості вівців у першого фермера за
формулою: S=n*( k+3)/(k-1). За даними таблиці 4 виконайте доцільну
діаграму( поверхневу)
B. Засобами табличного процесора створити
таблицю 5 на Аркуш5 для обчислення кількості
вівців у другого фермера за формулою: S=n*( 3*k+1)/(k-1). За даними таблиці 5 виконайте доцільну
діаграму( поверхневу)
С.Засобами табличного процесора створити
таблицю 6 на Аркуш6 для обчислення кількості
вівців у обох фермера за формулою: S=4*n*(k+1)/(k-1). За даними таблиці 6 виконайте доцільну
діаграму( поверхневу).
Результати виконаної практичної роботи надіслати
вашому учителю на електронну скриньку: vinnser@gmail.com (Сергій Петрович)