Практична робота 3
Виконав учень (учениця)
_______________________________________(Прізвище, ім’я )
Робота збережена на комп’ютері № ____ на диску ____
у папці____________________
Практична робота № 3. Побудова діаграм
Мета: навчитися будувати за таблицями
прості діаграми та форматувати дані в них.
Хід роботи
Завдання 1 Скласти таблицю
значень кубів та квадратів двоцифрових чисел
1. Відкрийте файл Практична_3 у папці Практична_3
2. На аркуші Аркуш1 наведено таблицю
показників лічильника електроенергії за кожний місяць останніх двох років.
У
клітинці А1 знаходиться вартість 1 кВт/год. Додайте до
таблиці формули для обчислення щомісячної плати за електроенергію і сумарної
плати кожного року.
3. Побудуйте
на цьому ж аркуші гістограму щомісячних виплат за електроенергію за ці роки.
Додайте назву діаграми і назви осей, змініть їхній формат. Змініть формат
області діаграми і області побудови. Проаналізуйте, як змінювалася плата
протягом кожного року, по роках у кожному місяці, у які місяці якого року плата
була найбільшою та найменшою.
4. Побудуйте
на окремому аркуші секторну діаграму щомісячних витрат на електроенергію
протягом останнього року. Установіть режим відображення відповідних даних з
електронної таблиці на діаграмі. Додайте назву діаграми, від форматуйте її.
5. Збережіть зміни у файлі.
Завдання
2. На аркуші
Аркуш3 побудуйте таблицю значень квадратного тричлена у = ах2 + bх + с на проміжку [-5; 5],
задавши довільні коефіцієнти a, b, c, та побудувати графік функції, вибравши точкову
діаграму.
1. Створіть шаблон таблиці за зразком, наведеним на рисунку. У діапазоні С2:Е2
вводитимуться коефіцієнти многочлена, у діапазоні А2 : А102 за допомогою прогресії ви введете значення змінної х,
а в діапазоні В2:В102,
користуючись формулами, обчислите відповідні значення у.
2. Уведіть у клітинки А2:А102 значення змінної х як
арифметичну прогресію з першим членом -5 і різницею 0,1.
а) Введіть
у клітинку А2 перший член прогресії, тобто число - 5
б) Введіть в
клітинку А3 формулу залежності =А2+0,1.
в) Скопіюйте формулу з клітинки А3 в
діапазон А2:А102.
3.У діапазоні В2:В102 обчисліть значення функції у = ах2
+ bх
+ с, відповідні значенням змінної
х, що були введені у діапазоні А2:А102.
а) У клітинку В2 введіть формулу =С2*А2^2+D2*А2+Е2. Для введення адрес клацайте відповідні клітинки. А2 — це адреса клітинки, де зберігається значення змінної х; С2, D2, Е2 — адреси клітинок зі значеннями
коефіцієнтів многочлена.
б) Щоб під час копіювання формули адреси клітинок
коефіцієнтів не зсувалися, номери
стовпців у них слід зафіксувати за
допомогою символу «$»: С$2*А2^2+D$2*А2+Е$2.
в)Скопіюйте формулу до
діапазону В2:В102, протягнувши маркер автозаповнення
лівою кнопкою миші. У стовпці В мають відобразитися значення у.
г) Уведіть
у клітинки коефіцієнтів певні значення і перегляньте,
як змінилися значення функції у стовпці В.
як змінилися значення функції у стовпці В.
4. Побудуйте графік
квадратного тричлена.
а) Виділіть діапазон А1:В102 - він буде діапазоном вихідних даних діаграми.
б) Для
виклику Мастера діаграм можна скористатися кнопкою
або Вставка®Діаграма. В полі Тип вибрати тип діаграми Точкова, а в полі Вид вибрати Точкова діаграма зі значеннями, з’єднаними згладжуючи ми лініями. Натиснути Далі.
Уточніть при потребі
значення параметрів.
в) На вкладці Заголовки вводиться назва діаграми та назви осей, але це
не э обов’язковим.
г) Значення у стовпці А
мають бути підписами до осі х. Щоб зробити їх такими, встановіть курсор у поле
Підписи осі Х і виділіть діапазон А2:А102.
д) У третьому вікні
майстра введіть назву діаграми – Графік тричлена , назви осей – х та
у, а також скасуйте відображення легенди, знявши відповідний прапорець на
вкладці Легенда.
е) Вибрати пункт для
розміщення діаграми на цьому ж листі та натиснути кнопку Готово. Для подальшого редагування будь-якого елемента діаграми
необхідно натискати на ньому праву кнопку миші та вибирати необхідну команду
контекстного меню.
5. Збережіть зміни у файлі.
Позначте правильні, на вашу
думку, відповіді
1. Встановіть відповідність між діапазоном
клітинок та кількість клітинок
1
|
A1:E4
|
А
|
5
|
1
|
Б
|
||
2
|
A2:B5
|
Б
|
20
|
2
|
Г
|
||
3
|
F1:F4
|
В
|
4
|
3
|
В
|
||
4
|
А2:А6
|
Г
|
8
|
4
|
А
|
2. Який тип діаграми доцільно вибрати для
побудови діаграми зміни курсу валюти за роками?
А) Гістограма Б)
Бульбашкова В) Пелюсткова Г) Кругова
3. Який тип діаграми доцільно
вибрати для побудови діаграми вмісту вітамінів у продукті?
А) Гістограма Б) Точкова
В) Лінійчаста Г) Кругова
4. Що можна від форматувати на
створеній діаграмі ?
А) Легенду Б) Тип
діаграми В) Підпис імен рядів
Г) Назву книги
5. Які типи діаграм належать до
стандартних?
А) Графік Б)
Точкова В) Трубчаста Г) Кругова
Немає коментарів:
Дописати коментар