Функції інформації
Запитання: Яку роль відіграє текстова інформація в
сучасному суспільстві?
Відповідь: Соціально-психологічна роль текстової
інформації важлива і багатогранна, її характеризують такі двоаспектні функції:
1.
Відображально-оцінна
функція - Q(n), n-кількість
об’єктів в інформації;
2.
Мотиваційно-емоційна
функція -D(n), n-кількість
об’єктів в інформації;
3.
Сигнально-слухова
функція - W(n), n-кількість
об’єктів в інформації;
4.
Прогностично-інтуїтивна
функція -V(n), n-кількість
об’єктів в інформації;
5.
Спонукально-афективна
функція - F(n), n-кількість
об’єктів в інформації;
6.
Активаційно-енергетична
функція - G(n), n-кількість
об’єктів в інформації;
7.
Комунікативно-адекватна
функція - L(n), n-кількість
об’єктів в інформації;
8.
Маніпулятивно-пропагандна
функція -S(n), n-кількість
об’єктів в інформації;
9.
Пізнавально-інтелектуальна
функція - Y(n), n-кількість
об’єктів в інформації;
10.
Оздоровча
функція - U(n), n-кількість
об’єктів в інформації.
11.
Світоглядно-наукова
функція J(n), n-кількість
об’єктів в інформації.
12.
Критично-методична
функція Z(n), n-кількість
об’єктів в інформації.
13.
Гуманістично-звільнювальна
функція R(n), n-кількість
об’єктів в інформації.
14.
Релігійно-відчужувальна
функція Т(n), n-кількість об’єктів в інформації.
15.
Морально-правова
функція Х(n), n-кількість об’єктів в інформації.
16.
Місійно-креативна
функція Н(n), n-кількість об’єктів в інформації.
17.
Особистісно-розвивальна
функція А(n), n-кількість об’єктів в інформації.
18.
Фольклорно-побутова
функція В(n), n-кількість об’єктів в інформації.
19.
Історико-ідеологічна
функція І(n), n-кількість об’єктів в інформації.
20.
Інтернаціонально-революційна
функція К(n), n-кількість об’єктів в інформації.
21.
Ілюзорно-конструктивна
функція О(n), n-кількість об’єктів в інформації.
22.
Теоретично-досвідна
функція Б(n), n-кількість об’єктів в інформації.
23.
Перенакручено-психологічна
функція
Ю(n), n-кількість об’єктів в інформації.
24.
Ідеально-абстрагувальна
функція
Я(n), n-кількість об’єктів в інформації.
25.
Суб’єктно-усвідомлювальна
функція
Ю(n), n-кількість об’єктів в інформації.
26.
Передбачально-фантастична
функція Ф(n), n-кількість об’єктів в інформації.
27.
Об’єктно-просвітницька
функція Л(n), n-кількість об’єктів в інформації.
28.
Долаючо-стверджувальна
функція Ж(n), n-кількість об’єктів в інформації.
29.
Споглядально-метафізична
функція
Д(n), n-кількість об’єктів в інформації.
30.
Почуттєво-духовна
функція Ш(n), n-кількість об’єктів в інформації.
31.
Перспективно-соціальна
функція Щ(n), n-кількість об’єктів в інформації.
32.
Ілюстративно-містична
функція Г(n), n-кількість об’єктів в інформації.
33.
Надприродно-феноменальна
функція Ц(n), n-кількість об’єктів в інформації.
34.
Компенсаторно-регулятивна
функція У(n), n-кількість
об’єктів в інформації.
35.
Інтегровано-об’єднувальна
функція Ч(n), n-кількість
об’єктів в інформації.
36.
Упереджувально-догматична
функція И(n), n-кількість об’єктів в інформації.
37.
Культово-експресивна
функція Є(n), n-кількість об’єктів в інформації.
Запитання:
Яку
роль відіграє «інформаційна свідомість»
сучасника в інформаційному суспільстві?
Відповідь: Інформаційна
свідомість нашого сучасника упорядковує, узагальнює, сортує, систематизує важливу ба багатоаспекту інформацію. Для цього людина
використовує різні методи мислення, уяву, способи абстрагування, способи
маркування, асоціації, конкретизації.
Запитання:
Що
для вас означає термін «інформаційні почуття» сучасника в інформаційному
суспільстві?
Відповідь: Інформаційні
почуття - це усі інтелектуальні почуття нашого сучасника. До них належать:
ідеологічні переконання, філософічні погляди, релігійна віра, міфи, світогляд,
образи-уявлення, ідеї, культи, парадигми, свідомості, характерні ідеали, табу,
теорії, моделі мислення, роздуми, космогонії, ілюзії, фантазії, протиріччя,
почуття правди, почуття хибності, нерозуміння фактів, оптимізм, фетишизм, магія
розуміння та просвітлення.
Запитання:
Що
для вас означає термін «інформаційні ідеології» сучасника в інформаційному
суспільстві?
Відповідь: Інформаційні
ідеології - це цілісні надсистеми світоглядного
розуміння, яким чином інформація справляє суттєвий вплив на свідомість,
вчинки, спроможність істот вступати у
певні відношення з оточуючим світом. Інформаційні ідеології програмують різну робототехніку на результативність праці
та роботи.
Запитання:
Що
для вас означає термін «інформаційна психологія» сучасника в інформаційному
суспільстві?
Відповідь: Інформаційні
психологія - це цілісна система в
істоти, яка обробляє, опрацьовує і
створює інформацію, яка справляє
суттєвий вплив на якісне відношення з оточуючим світом. Інформаційні психології однієї істоти можуть бути різними в різних обставинах.
Запитання:
Які
функції виконує інформаційна свідомість сучасника в інформаційному суспільстві?
Відповідь: Інформаційні
свідомість виконує такі функції:
1.
Критична функція
- аналізує
свідоглядні цінності та протилежні смисли;
2.
Світоглядна
функція -
формує принципи розуміння відношень між об’єктами.
3.
Методологічна
функція -
розв’язує часткові проблеми з різних точок зору.
4.
Культурна
функція
- сприяє розвитку і удосконаленню духовних можливостей істот.
5.
Моральна функція - обгрунтовує
та формує правила поведінки істот.
6.
Психологічна
функція
- унормовує здоровий спосіб існування та здоровий глузд буття істоти.
Тест. Інформаційні процеси в інформаційних системах
1.Укажіть визначення інформаційних процесів
А) Інформаційні процеси — це послідовна зміна явищ, подій, станів та (або) уявлення про інформацію в результаті дій, які з нею можна виконувати.
Б) Інформаційні процеси — це документи і масиви документів в інформаційних системах (бібліотеках, архівах, фондах, банках даних, депозитаріях, музейних сховищах і т.і.).
В) Інформаційні процеси — це сукупність організаційних, правових, політичних, соціально-економічних, науково-технічних, виробничих процесів, що спрямовані на створення умов для задоволення інформаційних потреб громадян та суспільства на основі створення, розвитку і використання інформаційних систем, мереж, ресурсів та інформаційних технологій, які побудовані на основі застосування сучасної комп'ютерної та мережевої техніки.
2.Укажіть тільки ті слова, які означають інформаційні процеси
А) створення, збирання, зберігання, обробка, відображення, передавання, розповсюдження, використання, захист, знищення, кодування, фільтрування, сортування, шифрування, пошук, дешифрування
Б) телеметрія, деформація,депонація, шизофренія, травестія, девальвація, інфляція, героїзація, гетерофемія, модернізація, композиція,
В) розвідування, конспірація, летаргія, транскрипція, дисперсія, амнезія, анемія, телефонія, анестезія, санітарія, периферія, протидія, метафоризація,
Г) веремія подій, чудасія клоуна, місія волонтера, тиранія узурпатора, істерія малюка, стихія океану, пандемія вірусів, фобія тварин, ностальгія істот, безнадія робота, мрія фантазера, месія інтелекту,
3.Що відбувається під час інформаційного процесу?
А) Під час інформаційного процесу дані самонавіюються із одного виду в інший за допомогою певних методів телепортації.
Б) Під час інформаційного процесу дані перетворюються з одного виду в інший за допомогою певних методів.
В) Під час інформаційного процесу дані саморозсіюються в різні сторони за допомогою певних методів взаємодії.
4. Що є джерелом інформації?
А) Джерелом інформації можуть бути природні об'єкти (планети, зірки, люди, тварини, рослини, поля, луки, ліси, гори…), книжки, газети, журнали, малюнки, наукові експерименти, конструкторські розробки, випробування нових матеріалів і приладів тощо.
Б) Джерелом інформації можуть бути взаємодіючи об'єкти (розкішник, помічник, зловтішник, непогрішник, потішник…), п’єси про людей, драми про інтелігенцію, комедії про можновладців, бойовики про генералів, трагедії про митців, оперети про жінок, вистави про тварин, флеш-моби і будь-які акції, тощо.
В) Джерелом інформації можуть бути ваші погляди, сумніви, думки, відозви на різні об'єкти, зокрема про автомашини, автобуси, поїзда, літаки, дрони, самокати, велосипеди, мотоцикли, тягачі…, і будь-які транспортні засоби, тощо.
5.Установіть відповідність між поняттями даних слів
Антивірус | Архів | Плеєр | Інтернет | |
Зберігання | ||||
Відображення | ||||
Захист | ||||
Пошук |
6.Установіть відповідність між поняттями даних слів
Принтер | Сканер | Проєктор | Смартфон | |
Друк | ||||
Оцифровування | ||||
Трансляція | ||||
Передавання |
7.Установіть відповідність між поняттями даних слів
Опрацювання | Виведення | Введення | Захоплення | |
Системний блок | ||||
Монітор | | |||
Клавіатура | ||||
Мікрофон |
8.Установіть відповідність між поняттями даних слів
Кодування | Фільтрування | Сортування | Дешифрування | |
Розпізнавання | ||||
Форматування | ||||
Відсіювання | ||||
Впорядкування |
9.Установіть відповідність між поняттями даних слів
Перекодування | Фільтрування | Сортування | Дешифрування | |
Маніпуляція | ||||
Розрізнення | ||||
Осмислення | ||||
Інтерпретація |
10. Установіть відповідність між поняттями даних слів
Мислення | Возвеличення | Прогнозування | Виокремлення | |
Розуміння | ||||
Одухотворення | ||||
Відношення | ||||
Усвідомлення |
11. Укажіть декілька недоліків в інформаційних процесах
А) Маніпуляції з фейками та реальністю
Б) Симуляція активності користувачів
В) Лабіринти цінностей просунутих маргіналів
Г) Низька якість контролю за джерелами інформації
Д) Споживацький індивідуалізм користувачів
Ж) Швидка передача інформації під час листування
З) Онлайн-транслювання реальних подій в мережі Інтернет
12. Укажіть декілька переваг в інформаційних процесах
А) Стиснення та розширення часових термінів отримання інформації
Б) Швидка зміна комунікації(глядач-слухач-читач-коментатор-споживач-троль-блогер)
В) Гнучка зміна форматів(реалістична-символьна-віртуальна-графічна)
Г) Швидке фільтрування та сортування інформації
Д) Смислово-оцінювальна зміна точок зору на критичні події
Ж) Швидка зміна концентрації на об’єктах
З) Забанення користувачів, що не дотримуються етикету
13. Що таке інформаційна система?
А) Інформаційна система – це організаційно упорядкована сукупність документів, масивів документів і інформаційних технологій із використанням засобів обчислювальної техніки і зв’язку, що реалізують інформаційні процеси
Б) Інформаційна система – це обмеження інформаційної свободи, відкритості й доступності інформації, режим використання персональних даних в інтересах національної безпеки, економічної доцільності й захисту прав інших людей
В) Інформаційна система – це гармонізація українського інформаційного простору та прав власності на інформаційні ресурси, підтримка різних форм власності, відповідальність власників інформаційних ресурсів за якість інформації та порушення під час роботи з інформацією
14. Для чого використовують комунікаційні мережі?
А) комунікаційні мережі використовуються для реалізації інформаційних технологій.
Б) комунікаційні мережі використовуються для віртуалізації інформаційних технологій.
В) комунікаційні мережі використовуються для засмічування інформаційних технологій.
15. Укажіть які види забезпечення потрібно для роботи інформаційної системи
А)Інформаційне, правове, фінансове, програмне, організаційне, математичне, технічне, апаратне, кадрове, комунікаційне, захисне, ліцензійне , енергетичне забезпечення
Б)Інтегративне, адміністративне, місіонерське, консультативне, наукове, торгівельне, монопольне, регіональне забезбечення
В)Економне, екологічне, зональне, інвестиційне, компенсаційне, глобалізаційне, арбітражне, контролююче, штучно-інтелектуальне забезпечення
16. Укажіть тільки стаціонарні (непереносні) засоби комунікації в інформаційній системі
А)Сервер
Б)Смартфон
В)Локальна мережа
Г)Роутер
Д)Ноутбук
Ж)Планшет
17. Укажіть тільки мобільні (переносні) засоби комунікації в інформаційній системі
А)Сервер
Б)Смартфон
В)Глобальна мережа
Г)Роутер
Д)Ноутбук
Ж)Планшет
18. Укажіть тільки складові інформаційного забезпечення в інформаційних системах:
А)Пошукові системи інформації
Б)Електронні книги та відео
В)Сайти та блоги користувачів
Г)Архіви довідників
Д)Комфорт користувачів
Ж)Гонорари користувачів
19. Укажіть тільки складові організаційного забезпечення в інформаційних системах:
А)Права та цілі користувачів
Б)Обов’язки та дозволи користувачів
В)Способи супроводу користувачів
Г)Способи орієнтації користувачів
Д)Способи взаємодії користувачів
Ж)Гранти користувачів
З)Пожертви користувачів
20. Укажіть тільки складові програмного забезпечення в інформаційних системах:
А)Ресурси користувачів(сайти, акаунти)
Б)Ландшафт користувачів(прив’язка до місця)
В)Прикладні програми(офісні редактори)
Г)Службові програми(утиліти та драйвера)
Д)Системні програми(операційні системи)
21. Укажіть основні принципи державної політики в галузі інформатизації:
А)інформаційна свобода — «Кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб — на свій вибір» (ст. 34 Конституції України);
Б)невтручання в особисте життя — «Не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди...» (ст. 32 Конституції України);
В)відкритість і доступність інформації — «Кожний громадянин має право знайомитися в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, установах і організаціях з відомостями про себе...» (ст. 32 Конституції України), «Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов’язки громадян, мають бути доведені до відома населення...» (ст. 57 Конституції України);
Г)інформаційна безпека — обмеження інформаційної свободи, відкритості й доступності інформації, режим використання персональних даних в інтересах національної безпеки, економічної
Д)право власності на інформаційні ресурси та підтримка різних форм власності;
Ж)відповідальність власників інформаційних ресурсів за якість інформації та порушення під час роботи з інформацією;
З)роль держави у формуванні й реалізації політики інформатизації та інформаційної безпеки;
Е)гармонізація українського інформаційного законодавства із законодавством інших країн.
Немає коментарів:
Дописати коментар