понеділок, 25 березня 2019 р.

Поняття авторського права


Практична робота 4.  «Захист авторського права»

Завдання. Самостійно створити презентацію згідно сценарію.
СЦЕНАРІЙ ПРЕЗЕНТАЦІЇ  «Захист авторського права»
Пов’язане зображення

Слайд 1. Заголовок(розмір: 44 пт): Захист авторського права.(одразу створіть пароль і збережіть цей файл). Підзаголовок(розмір: 32) пт): П.І.Б учня(-иці), котрий створює презентацію, клас, час та дата створення. Ілюстрації: зразки  програм, що захищають інформацію. Анімація для переходу на 2 слайд.
Слайд 2. Заголовок: Що означає авторське право на витвір і право на його матеріальний носій? Текст(розмір: 22 пт): Авторське право на витвір не має зв’язку з правом власності на матеріальний об’єкт, в якому даний витвір виражений. Тому перехід права власності на матеріальний об’єкт або право володіння матеріальним об’єктом самі по собі не тягнуть за собою переходу авторських прав на витвір як благо нематеріальне.  Ілюстрації: витвори, на які не розповсюджується авторське право. Анімація для переходу на третій слайд.
Слайд 3. Заголовок: Яка існує практика укладання авторських угод? Текст:  Варто критично поставитися до практики, яка набула поширення, укладання авторських договорів, коли в цілях зменшення податкових платежів у договорах зазначається, що автор продає (дарує), а користувач купує (приймає) рукопис або інший матеріальний носій, на якому зафіксовано витвір. Дана практика може потягнути за собою наслідки не тільки визнання подібних угод недійсними за позовами зацікавлених осіб, але і може констатувати те, що користувачі не придбали за ними ніяких авторських прав на використання творів і тому, зокрема, не можуть вступати в їх захист в разі порушень з боку як авторів, так і третіх осіб. Ілюстрації: класифікація авторських прав. Анімація переходу на 4 слайд.
Слайд 4. Заголовок: Яке означення творчості автора?  Текст: Творчість – це цілеспрямована інтелектуальна діяльність людини, результатом якої є щось якісно нове, що відрізняється
неповторністю, оригінальністю і суспільно-історичною унікальністю. Ілюстрації: схеми порушення авторських прав в мережі. Анімація переходу на 5 слайд.
Слайд 5. Заголовок: Яка творчість важлива для авторського права?  Текст: Для авторського права важливим є не так творчий характер діяльності, як аналогічна ознака результату, хоча, видно, варто виходити з того, що виключно творча діяльність може призвести до творчого результату. На думку більшості вчених новизна є показником творчого характеру твору. В даному випадку новизна розглядається як синонім оригінальності твору. Вона може виражатися в новому змісті, новій формі твору, новій ідеї, новій науковій концепції і т.п. У цьому сенсі будь-який творчий твір характеризується оригінальністю, новизною, неповторністю і унікальністю. Ілюстрації:  схеми викрадення авторського права в мережі. Анімація для переходу на 6 слайд.
Слайд 6. Заголовок: Як виникає авторське право на витвір? Текст: Результат творчої діяльності автора (витвір) стає об’єктом авторського права лише за наявності умови вираження в будь-якій об’єктивній формі. До тих пір, поки думки і образи автора існують лише у вигляді творчого задуму і
не були проявлені зовні, то вони не можуть сприйматися іншими людьми і, як наслідок, немає і практичної потреби у їхній правовій охороні.. Ілюстрації:  схеми обману в сфері авторського права. Анімація для переходу на 7 слайд.
Слайд 7. Заголовок: Які  існують об’єктивні форми витворів у авторському праві? Текст: Аби творчий результат набув суспільної значимості і характеру об’єкта авторського права, він повинен бути виражений в будь-якій об’єктивній формі: усній (публічне виконання, публічне проголошення і т.д. ), письмовій (машинопис, рукопис, нотний запис і т.д.), звуко- або відеозапису (цифрового, магнітного,
механічного, оптичного і т.д.), зображення (малюнок, ескіз, картина, план, креслення, кіно-, теле-, відео- або фотокадр і т. д.), об’ємно-просторової (скульптура, модель, макет, спорудження і т. д.) або іншій формі. Іншими словами, твір має існувати у формі, яка відокремлена від особистості автора і
набула самостійного буття. Разом з тим, щоб твір був визнаний об’єктом  авторського права, не потрібно, щоб робота була завершеною. Законом в рівній мірі охороняються як завершені, так і незавершені твори, зокрема плани, ескізи та інші проміжні результати, що використовуються авторами під час створення  творів. Анімація для переходу на 8 слайд.
Слайд 8. Заголовок: Якими способами виражається об’єктивна форма? Текст:  Об’єктивна форма виразу витвору має прямий зв’язок з можливістю його відтворення. В юридичній літературі існує кілька позицій стосовно характеру його зв’язку. Одні автори вважають, що об’єктивна форма і відтворюваність твору являють собою єдину ознаку його охороноздатності. В противному випадку, як вони вважають, немає необхідності говорити про відтворюваність твору, адже сама наявність у твору об’єктивної форми засвідчує можливість його відтворення. Прикладом цього може слугувати те, що музику можна відтворити з того моменту, коли вона прозвучала і, навіть, якщо автор не записував її. В такий же самий спосіб можна відтворити і нову наукову думку, якщо вона була вираженою усно. Ілюстрації: зразок схеми захисту авторського права. Анімація для переходу на 9 слайд.
Слайд 9. Заголовок: Як маніпулюють авторським правом? Текст:  Юристи вважають, що законом охороняються виключно твори, об’єктивна форма яких надає можливість їх відтворення без участі самого автора. Ними визнається те, що вимовлені доповіді і промови, прочитані усно вірші і виконані музичні твори, навіть за умови, що вони ніде і ніяк не були зафіксовані, існували в об’єктивній формі, в противному випадку вони не мали б змоги сприйматися іншими людьми. Проте, на думку цієї групи
вчених, дана форма, що не пов’язана з ніяким матеріальним носієм, є дуже нестійкою, адже вона легко може бути викривлена чи втрачена. Жоден глядач чи слухач, за винятком, можливо, випадків, коли особа особливо геніальна, не здатна запам’ятати і відтворити твір, який виконується публічно, в усіх деталях. Ілюстрації: зразок схем шахрайства з електронними публікаціями. Анімація для переходу на 10 слайд.
Слайд 10. Заголовок: Чи розповсюджується авторське право на неоприлюднені твори? Текст:  Згідно ч. 2 ст. 433 Цивільного кодексу України авторські права поширюються як на оприлюднені, так і на не оприлюднені твори, виражені в будь-якій об’єктивній формі, в тому числі в письмовій, усній формі (у вигляді публічного виголошення, публічного виконання та іншій подібній формі), в формі зображення , в формі звуко- або відеозапису, в об’ємно-просторової формі. Ілюстрації: зразок схем авторського Інтернет-шахрайства. Анімація для переходу на 11 слайд.
Слайд 11. Заголовок: Які властивості витворів не розповсюджуються на авторське право? Текст:  Вченими висловлювалася думка про те, що серед критеріїв охороноздатності твору мусить бути і його суспільна корисність. Проте дана позиція подальшої підтримки в науці не одержала, та була знехтувана переважною більшістю вчених. Ані колишнє, ані чинне сьогодні законодавство не містило і не містить такої вимоги до творів. Авторське право поширюється на всі твори, незалежно від їх призначення і достойностей. Це значить, що авторським правом охороняються і високохудожні твори, і ті твори, які не мають високих художніх якостей, в рівній мірі. Ілюстрації: зразок схем авторського Інтернет-шахрайства. Анімація для переходу на 12 слайд.
Слайд 12. Заголовок: Як позначають твори, на які розповсюджується авторське право? Текст:  Принциповою позицією законодавства України є те, що авторське право породжує факт створення твору, а отже, для виникнення, здійснення і охорони авторського права не потрібно його реєстрації, будь-якого іншого спеціального оформлення твору чи дотримання жодних інших формальностей. Також, законом не вимагається підтвердження наявності у твору певних критеріїв, як, наприклад, у винаходів, тобто немає необхідності жодної кваліфікації твору як такої що визначає його об’єктом авторського права. У випадку, коли суперечка з приводу авторських прав пов’язана з питанням про визнання того чи іншого результату інтелектуальної діяльності твором, що охороняється авторським
правом, вона вирішується судом виходячи з наявності або відсутності розглянутих вище критеріїв охороноздатності твору. Застосування охоронного знака повною мірою залежить від волі власника
виключних авторських прав. В рівній мірі будуть користуватися правовою охороною як твори, які містять даний знак охорони, так і твори, у яких він відсутній. Основною метою позначення твору даними знаком є оповіщення третіх осіб про те, що вони мають справу з охоронюваним твором. Ілюстрації: зразок схем. Анімація для переходу на 13 слайд.
Слайд 13. Заголовок: Як можна реєструвати авторські права? Текст:  У чинному законодавстві відсутня заборона авторам вдаватися до процедур, що сприяють доведенню факту належності їм авторських прав на створений твір. У літературі можна зустріти поради про доцільність нотаріального засвідчення факту створення твору, реєстрації твору в суспільній (творчій) організації, відправки примірника твору поштою на свою адресу і т.п. Однак найбільшого поширення набула практика реєстрації авторства на твір в Українському агентстві авторських і суміжних прав та його філіях. Анімація для переходу на 14 слайд.
Слайд 14. Заголовок: Що вважається об’єктом авторського права? Текст:  Об’єктом авторського права виступає не тільки твір в цілому, але і частина твору (включаючи його назву), яка є результатом творчої діяльності і може бути використана самостійно. У зв’язку з цим велике значення для
розуміння сутності правової охорони творів за українським законодавством має прийняте в літературі виділення у творі «юридично байдужих» і «юридично значущих» елементів. Ілюстрації: зразок схем рівнів опрацювання  інформації. Анімація для переходу на 15 слайд.
Слайд 15. Заголовок: Дякую за увагу! Текст: Захищайте  свої авторські права! Ілюстрації: фото  авторів презентації.
    




Запитання. На які витвори розповсюджується авторське право?
Відповідь: По-перше, правовою охороною не користуються твори, стосовно яких
закінчився строк дії авторського права. Слід відзначити те, що закінчення
строку охорони ніяк не впливає на охорону особистих немайнових прав автора
(імені автора, авторства і недоторканності твору).
По-друге, правовою охороною не наділені офіційні документи, їх
офіційні переклади, а також державні знаки і символи . До ряду офіційних
документів відносять закони та інші нормативні акти – вказівки, інструкції,
методичні рекомендації, стандарти, статути юридичних осіб і т.п., рішення
судів та інші акти правозастосовчих органів – подання прокуратури,
обвинувальні висновки, акти органів досудового слідства і т , п, а також інші
офіційні документи, що виходять від організацій їх посадових осіб – позови,
довідки, звіти, патентні описи, і т.п. Державними знаками і симвлами
вважаються прапори, гімни, герби, ордени, грошові знаки тощо.
По-третє, твори народної творчості не охороняються авторським правом в
силу прямої вказівки закону. До таких творів відносяться твори фольклору –
пісні, прислів’я, легенди, приказки, анекдоти, танці і т.п., твори народних
художніх промислів, традиційна архітектура, народні костюми, і т. п. При
цьому, перш за все, маються на увазі твори сучасної народної творчості, позаяк
виділення в особливу групу творів такого роду, що були створені раніше, не
мало б великого сенсу, адже вони не охороняються авторським правом в силу
закінчення строку охорони. Мотивом виключення даних творів зі сфери
охорони є те, що авторство на них не може бути індивідуалізовано об’єктивно,
позаяк їх автором є не одна людина, а народ. Слід відрізняти їх від творів, що
безумовно мають конкретних авторів, але їх імена не відомі в силу тих чи
інших причин, наприклад, коли мала місце анонімна публікація твору. Цілком
очевидним є те, що подібні твори охороняються авторським правом без жодних
вилучень.
По-четверте, не можуть бути об’єктами авторського права повідомлення
про факти та події, які мають інформаційний характер (ч. 1, п. 3, ст. 434 ЦКУ).
Дійсно, безпристрасна інформація про ту чи іншу подію чи факт є лише їх
точним відображенням і не включає в себе елементи творчості. Серед них,
зокрема, офіційна хроніка, короткі повідомлення інформаційних агентств,
повідомлення про кримінальні чи інші події тощо. Через те, що на першому
плані тут виступають оперативність і точність інформації, вона, як правило,
подається у дуже стислому вигляді, що не полишає місця для прояву авторської
індивідуальності. Єдине, на що може претендувати автор повідомлення або
вперше опублікувавший його засіб масової інформації – це потребувати
вказування іншими засобами, які повідомляють цю інформацію, джерела її
початкового оприлюднення.
Варто знати, що  творами є не матеріальні продукти, а творча думка, що
стала в них об’єктивною реальністю. Проте не кожен твір, що є результатом
розумової діяльності людини, охороняється нормами авторського права.
Об’єктами авторського права визнаються тільки такі твори, які наділені
передбаченими законом ознаками. Такими ознаками є творчий характер твору і
об’єктивна форма його вираження.Твір як результат інтелектуальної
творчої діяльності автора стає об’єктом авторського права лише при умові, що
він має вираження в будь-якій об’єктивній формі. Поки думки і образи автора
існують лише у вигляді творчого задуму і не проявилися зовні, то вони не
можуть бути сприйнятими іншими людьми, а, отже, немає практичної потреби
в їх правовій охороні. Авторським правом охороняються будь-які твори,
виражені зовні, в тому числі і ті, об’єктивна форма яких не пов’язана з
матеріальним носієм.
Коло охоронюваних законом творів є досить широким і різноманітним.
Твори різняться між собою за об’єктивною формою, способами їх відтворення,
ступенем самостійності, видами використання і цілою низкою інших підстав.



Активно вивчаємо мову розмітки для веб-сторінок HTML

Немає коментарів:

Дописати коментар