Практична робота
7.
«Інформаційна вразливість користувачів мереж»
Завдання. Самостійно створити
презентацію згідно сценарію.
СЦЕНАРІЙ ПРЕЗЕНТАЦІЇ «Захист
репутації користувачів мереж»
Слайд 1.
Заголовок(розмір: 44 пт): Захист репутації
користувачів мережі.(одразу створіть
пароль і збережіть
цей файл). Підзаголовок(розмір: 32) пт): П.І.Б
учня(-иці), котрий створює
презентацію, клас, час та дата
створення. Ілюстрації: зразки програм,
що захищають інформацію.
Анімація для переходу на 2 слайд.
Слайд 2.
Заголовок: Що таке інформаційний простір користувача
Інтернетом? Текст: Інформаційний простір користувача Інтернетом –
це віртуальна дійсність споживача
інформації, яка впливає на свідомість та ціннісне відношення до реалій. Ілюстрації: схема
створення чорних списків.
Анімація для переходу на третій слайд.
Слайд 3.
Заголовок: Що таке
інформаційна закладка в людину? Текст: Інформаційна закладка в
користувачів Інтернетом під час трансляції
реальної акції-протесту –
це спосіб кодування споживача з покроковою психокорекцією на його перше
емоційне враження подією
та реакцією на
активних учасників акції,
на їх наявні
вади в ході
громадських протестів. Ілюстрації: схема класифікація інформаційних закладок.
Анімація переходу
на 4 слайд.
Слайд 4.
Заголовок: Що таке прихований
наклеп на репутацію
користувачів Інтернету? Текст: Інформаційний прихований наклеп
на публічну vip-персону – це
анекдотичні пости про відому персону,
фейлові чутки з його життя,
надумані припущення та біографічні розвідки
від активістів, численні
негативні дописи ботів
у мережах. Ілюстрації: зразки інформаційних наклепів.
Анімація переходу
на 5 слайд.
Слайд 5.
Заголовок: Що таке інформаційне полювання на
користувачів в Інтернеті? Текст: Інформаційне полювання на публічну vip-персону – це технологічне маніпулювання фактами із реального життя публічних осіб,
розповсюдження неперевірених чуток
популістами з прихованою пропагандою негативу в суспільному ефірі. Ілюстрації: схеми інформаційного полювання. Анімація для переходу на 6 слайд.
Слайд 6.
Заголовок: Що таке інформаційна маніпуляція фактажем? Текст: Інформаційна маніпуляція фактажем
– це технологічний дизайн інформаційного матеріалу за допомогою медіа-демонстрації
реальних фактів (у блогах, соціальних мережах),
з нашестям на гуманітарний
онлайн-простір про реальні події. Ілюстрації: схеми інформаційного маніпулювання фактажем. Анімація для переходу на 7 слайд.
Слайд 7.
Заголовок: Що таке інформаційна компанія? Текст: Інформаційна компанія – це метод
неперервної комунікації медіа з
громадянським суспільством для керування громадянською свідомістю, суспільною мораллю за допомогою
цькування в ефірі одне одним
противників, за допомогою ток-шоу, або
демонстрації злочинів, брехні, або приховуванням професійного
та експертного аналізу правдивої події.
Ілюстрації: схеми інформаційних компаній. Анімація для переходу на 8 слайд.
Слайд 8.
Заголовок: Що таке інформаційне нагнітання страху? Текст: Інформаційне нагнітання страху - це подача в медіа інформаційного потоку про самогубства, випадкові смерті, злочини,
епідемії, катастрофи, аварії, теракти, трагедії, вбивства, душогубства. Анімація для переходу на 9 слайд.
Слайд 9.
Заголовок: Що таке інформаційна міна? Текст: Інформаційний міна – це програмний код, який
запрограмований на подальше спрацювання у вигляді негативного виклику на
гуманітарну катастрофу. Анімація для переходу на 10 слайд.
Слайд 10.
Заголовок: Що таке інформаційний стьоб? Текст: Інформаційний стьоб – це спеціально продумана інформаційна провокація, яка має психологічний вплив на споживачів інформації. Анімація
для переходу на 11 слайд.
Слайд 11. Заголовок: Що таке
чорні списки? Текст(розмір: 22 пт): Контекстна реклама оприлюднених в медіа просторі
"чорних" списків користувачів Інтернетом
та "чорних" сценаріїв-санкцій –
це інформаційний наклеп,
який трактується як психологічний негативний вплив
на свідомість споживачів
інформації, без погодження
з судовими вироками
та самими публічними
особами. Ілюстрації: зразок схем
авторського Інтернет-шахрайства. Анімація для переходу на 12 слайд.
Слайд 12.
Заголовок: Що таке інформаційне напруження? Текст: Інформаційне
напруження – це повна інформаційна залежність споживачів від будь-яких медійних продуктів. Ілюстрації: зразки схем психічного
ураження інформацією. Анімація для переходу на 13 слайд.
Слайд 13.
Заголовок: Що таке інформаційний фронт? Текст: Інформаційний
фронт – це віртуальна сітка медіа ресурсів споживачів інформації, що уражені за
допомогою мемів, ІТ-фішок, піар-компаній
у глобальній мережі. Анімація для переходу на 14 слайд.
Слайд 14.
Заголовок: Що таке масштаб інформаційної діяльності? Текст: Масштаб
інформаційної діяльності – це усі джерела
інформаційного потоку та його
інформаційне забезпечення. Ілюстрації: зразок
інформаційного масштабу. Анімація для переходу на 15 слайд.
Слайд 15. Заголовок(розмір: 44 пт): Як можна розуміти інформаційну вразливість? Текст: Інформаційна
вразливість споживачів інформації – це нездатність протистояти нав’язливій
інформації в ЗМІ, ненавмисному контенту
медійних продуктів та ведення споживачів
в оману через неперервний їх супровід уваги на спотвореній в
інформаційному просторі події,
політичних фейлах, загрозливих фейках,
непідтверджених чуток, замовчуванням персональної провини споживача, вигадкам
неіснуючих хиб, фантастичним історіям,
нездійсненим обіцянкам, тощо. Ілюстрації:
класифікація медійних інформаційних
програм. Анімація переходу до наступного слайду.
Слайд 16. Заголовок(розмір: 44 пт): Як формується інформаційна вразливість? Текст: Уразливість - це нездатність свідомості споживачів
інформації протистояти інформаційним загрозам або сукупності таких загроз з боку прихильників,
суперників, конкурентів, ворогів.
Уразливість споживачів інформації формується через закладки в
інформаційних продуктах різними
способами навмисних порушень цілісності
в дотриманні прийнятих стандартів під
час опрацювання первинного інформаційного матеріалу. Ілюстрації:
класифікація інформаційних закладок в
свідомості споживачів. Анімація переходу до наступного слайду.
Слайд 17. Заголовок(розмір: 44 пт): Які причини виникнення інформаційної вразливості? Текст: Інформаційна уразливість споживачів інформації може
виникати в результаті допущених структурних помилок в інформаційному контенті
ЗМІ, а саме:1)технологічних недоліків медійного продукту; 2)у спотворені фактичної реальності в інформаційному
продукті; 3)у спотвореному перекладі з
іноземного джерела; 4)в реальних технічних вадах під час трансляції подій; 5)наявністю хиб, допущених під час монтажу медійних продуктів;
6)неповноті висвітленні усіх точок зору осіб, зацікавлених у події;
7)односторонності подачі відеоряду фактів, тощо. Інформаційна уразливість
споживачів прогнозується в медіа-холдингах під час проектування інформаційної
та рекламної сітки певних регіональних та приватних ЗМІ за допомогою
спотворених моніторингів, заангажованих експертів, інформаційних атак на
споживачів та інших шкідливих методів ураження свідомості. Ілюстрації: схема інформаційних
мін в свідомості споживачів. Анімація переходу до наступного слайду.
Слайд 18. Заголовок(розмір: 44 пт): Які види психологічної вразливості споживачів інформації?
Текст: Уразливості, класифікуються
відповідно до класу активів, до яких вони відносяться. Види вразливостей
психічного стану споживачів базуються на сприйнятливості інформації:
а)Сприйнятливість до емоційного захоплення чимось; б)Сприйнятливість до надій у
надзвичайне майбутнє; в) Сприйнятливість до інформаційного забруднення власної
свідомості; г)Сприйнятливість до незахищеного супроводу в інформаційних потоках; тощо. Ілюстрації:
класифікація інформаційних бомб в свідомості споживачів інформації. Анімація переходу до наступного слайду.
Слайд 19. Заголовок(розмір: 44 пт): Які види соціальної вразливості споживачів інформації? Текст: Види вразливостей
соціального статусу, репутації та
інформаційного забезпечення споживачів: а)недостатнє тестування свідомості на
наявність різних точок зору на власний
соціальний статус в колективі, групі, сім’ї; б) відсутність самоаналізу своїх
можливостей в різних соціальних групах;
в)інтелектуальний аудит та звуження
своїх компетенцій, прав, обов’язків, тощо. Ілюстрації:
класифікація інформаційних просторів. Анімація переходу до наступного слайду.
Слайд 20. Заголовок(розмір: 44 пт): Які види вразливості персональних інформаційних мереж
споживачів інформації? Текст:
Види вразливостей персональних інформаційних мереж споживачів: а)недостатньо захищені
персональні електронні скриньки, акаунти; б) незахищена мережева архітектура
зв’язків з іншими споживачами та гаджетами; в) незнання усіх можливостей про
несанкціонований доступ до персональних даних в мобільних пристроях; г) недостатня
поінформованість про небезпечні загрози зовні мережі; д) порушення інструкцій
при наданні прав на санкціонований доступ; е) плутанина у запитах для пошукових
систем; є)недостантість пам’ятітощо. Ілюстрації:
класифікація інформаційних бомб в свідомості споживачів інформації. Анімація переходу до наступного слайду.
Слайд 21. Заголовок(розмір: 44 пт): Які види вразливості масового інформаційного забезпечення
споживачів інформації? Текст:
Види вразливостей масового
інформаційного забезпечення споживачів:1)відсутність регулярних
перевірок джерел інформації
медіа-холдингів з боку контролюючих органів; 2) відсутність розкладу передач,
планів безперервності трансляції та планів перспективного розвитку інтересів споживачів;
3) відсутність перевірки достовірності та надійності джерел інформації; 4)
помилки в формуванні інформаційних рядків на каналах; 5) гонитва за сенсаціями
та популярними адептами сучасності; 6) переповнення негативним контентом
інформаційних каналів; 7) порушення
часових рамок трансляції медійного продукту; тощо. Ілюстрації:
класифікація інформаційних загроз для споживачів
інформації. Анімація переходу до наступного слайду.
Слайд 22. Заголовок(розмір: 44 пт):
Використані джерела. Список сайтів, звідки отримана інформація.
https://inf10klas.blogspot.com/2019/03/blog-post_17.htmlДовідка.
Соціальна інженерія в Інтернеті - це психологічна атака доступу,
яка намагається маніпулювати особами з метою спонукання їх до виконання певних
дій або розголошення конфіденційної інформації. Соціальні інженери часто
використовують бажання людей допомогти іншим, а також їхні слабкості.
Наприклад, зловмисник може подзвонити уповноваженому працівнику з приводу
нагальної проблеми, вирішення якої вимагає негайного доступу до мережі.
Зловмисник може розраховувати на марнославство співробітника, посилатися на
авторитет або скористатися жадібністю працівника.
Розглянемо деякі види атак
соціальної інженерії:
Претекстінг (Pretexting) - атакуючий дзвонить особі і
обманом намагається отримати доступ до привілейованих даних. Наприклад,
зловмисник вимагає надати особисті або фінансові дані для підтвердження особи
одержувача.
Тейлгейтінг (Tailgating) - несанкціонований прохід за
однією перепусткою. Це ситуація, коли зловмисник швидко прослизає через пункт
контролю слідом за легальним працівником до охороняємої зони.
Послуга за послугу (Quid pro quo) - це коли злочинець запитує
особисту інформацію від учасника в обмін на щось, наприклад, безкоштовний
подарунок.
Немає коментарів:
Дописати коментар